Hundar är ren kärlek!

Arkiv för 21 september 2010

Massage och stretching

Först måste jag skriva några ord om Bellas hunddagis Hundpoolen, Bella har gått där sen hon var sex månader så i ca ett och ett halvt år nu. När jag ringde runt för att hitta plats på hunddagis så var det fler ställen som inte ens ville ge Bella en chans på grund av att hon har en åttondel amstaff i sig. Hundpoolen höjde inte ens på ögonbrynen när jag nämnde raserna och hon har varit, vill jag påstå, en av favorithundarna på dagiset sen hon började. Bella har känt sig hemma där från första början och jag känner mig alltid trygg med att lämna henne där.

Hundpoolen har precis som det låter en hundpool egentligen för rehab men det ingår i dagisavgiften att hundarna får simma en gång i veckan vilket jag tycker är väldigt bra. De erbjuder även ett antal behandlingar.

Eftersom jag har börjat träna agility så bokade jag in ett pass där jag fick lära mig massage och stretching. Inte helt trivialt men jag ska i alla fall försöka massera och stretcha Bella minst en gång i veckan. Stretchingen får man gradvis bygga upp en tolerans hos hunden för så jag ska försöka smyga in stretchövningar varje dag när vi myser i soffan.