Hundar är ren kärlek!

Arkiv för 19 september 2010

Hon tog tunneln!

Tränade tunnel, slalom och hopp idag. Precis när jag hade börjat kom det en person från kursen och en ny tjej på klubben, det gick hur bra som helst att träna även fast det var andra hundar med. Bella sprang fram och luktade lite på de andra hundarna men kom tillbaka när jag ropade, vilken härlig känsla att våga ha henne lös.

Hopp gick bra som vanligt, slalom har hon inte riktigt hajat men hon verkar inte tycka att den är lika kul heller.

Vi gjorde stora framsteg med tunneln. Jag testade först blåa tunneln men den var ju mörk och läskig så vi jobbade med gula tunneln istället. Efter mycket pepp och pipleksak tog hon helt plötsligt gula tunneln. Då testade vi blåa tunneln och med rätt belöning, i detta fall en pinne, så tog hon till slut blåa tunneln också.

Jag är så stolt över min busa 🙂 hon var så glad och lycklig, vilken rolig sport!